ini untuk diklik~

Thursday, February 24, 2011

Malaysia Vs Pakistan, 23.2.2011


Ok! sekarang giliran Shahdan pulak nak post. Sebelum ni asyik posting pasal perempuan je, sekarang tibalah masa untuk posting pasal lelaki punya hal pula. Tapi perempuan pun boleh layan gak. Hehe. Ok, ayuh kita mulakannya.


Pada 23.2.2011 bersamaan hari Rabu, saya dan kawan-kawan 1 course saya telah pergi menyaksikan perlawanan bola sepak di antara skuad Harimau Malaya yang dibarisi pemain Harimau Muda yang rata-rata pemain berusia bawah 23 tahun menentang Pakistan U23. Perlawanan ini diadakan di Stadium Shah Alam.
Stadium Shah Alam


Saya bergerak menuju ke stadium dalam jam 7.30 malam dan tibanya di sana saya terus merembat 3 keping tiket yang berharga RM20 sekeping. RM20 ye!! Agak mahal untuk perlawanan yang kecil ini.


Tiket yang berjaya dirembat.
                                                              
Masuk je stadium, saya terus menuju ke Gate 15 iaitu tempat di mana Ultras Malaya berhimpun. Ultras Malaya merupakan kumpulan penyokong fanatik skuad Harimau. Saya dipelawa untuk join mereka. Wah! diorang sangat la mesra. Sporting habis! Saya sempat merakam gelagat Ultras Malaya ini. Mereka berjoget dan menyanyi tanpa henti selama 90 minit. Kami juga tidak dibenarkan duduk dalam tempoh itu. Bayangkan saya terpaksa berdiri untuk 90 minit. Lenguh kaki aku ni, Haha. tapi itu tidak menjadi masalah sebab fanatik punya pasal.






Bersama ini saya sertakan beberapa keping gambar yang sempat diambil semasa perlawanan berlangsung. 


Suasana stadium sebelum perlawanan bermula.

Gate 15: Ultras Malaya
                                                                
From left: Dome, Ogy, Ojan, Ijan and Aan.
                                                   
Kami di bawah giant Malaysia yellow jersey.
                                                  
Flare dipasang dan kawasan dipenuhi dengan asap. Dan baunya sangat harum semerbak.
        
Under the giant Malaysia flag. 

Me. 
                                                                 
Kawan-kawan. Ada yang layan makan kuaci.
                                             
Tamat perlawanan. 2-0 
                                                
With Pakistan fan. No fighting ya. It just a game.

Perlawanan ini berkesudahan dengan kemenangan berpihak kepada Harimau Malaya dengan jaringan 2 gol. Perlawanan yang agak terbaik pada babak pertama dan agak bosan pada babak kedua kerana tiada gol dihasilkan pada babak kedua. Saya tidak fokus pada perlawanan kerana sibuk untuk berjoget dan bernyanyi. Hehe. Apa-apa pun, congrate to Harimau Malaya. Aauummm!!!


                                                                       The Tiger Fan,                                                                                                                              
                                                                              Shahdan.

No comments:

Post a Comment